Undervisningen

Variert og allsidig undervisning er noe våre elever setter stor pris på

Foruten at våre elever velger 2 linjer tilbys mange fellesfag, valgfag, tema- og aktivitsdager.

Fellesfag

Undervisning på linjene ligger vanligvis på tirsdager og torsdager. De andre ukedagene har vi både fellesfag og valgfag.

Fellesfagene våre er i år:

• gymnastikk
  • allsang/skolekor
  • samfunnsfag (nyheter, aktuelle saker, diskusjon mm)

Valgfag

Vi har også en rekke spennende valgfag – elevene våre har minst 3 valgfag i løpet av en normal uke.

Eksempler på valgfag er båtførerprøven, teori til førerprøven, volleyball, fotball, slåBall, multisport, brettspill, søm & design, gitar, sykkel, golf, filmkunnskap, besøksvenn, lage årbok, tegning & maling, kreativt verksted, godt å vite kjekt å kunne………….o.s.v

Temadager

Lørdager (med unntak av ferier og frihelger) er det temadag med mange spennende tema. Skolens lærere eller andre utenfor skolen arrangerer disse. Tema varierer fra skoleår til skoleår. Eksempler på temadager vi har hatt er: Personlig økonomi, strandryddeaksjon i samarbeid med Friluftsrådet Vest, tur til Åkrasanden (bading, leker og strandslottkonkurranse), natursti, rockens historie, besøk av Amnesty og andre veldedige organisasjoner m.m.

Skoleball

Aktivitetsdager

Noen dager legger vi vanlig timeplan til side og arrangerer aktivitetsdager. Eksempel på aktivitetsdager er topptur, besøk i ishall, skolekino, klatring, baking mm